מבקרת המועצה וממונה על תלונות הציבור

אלזה ברדוגו
מבקרת המועצה
שדרות רחבעם 1, קרני שומרון
09-794-0305
 

קבלת קהל מתקיימת בימים א,ג בתיאום מראש בלבד.

תפקידי המבקרת וסמכיותיה

תפקידיה, סמכויותיה ודרכי עבודתה של מבקרת המועצה נקבעו בפקודת המועצות, בפקודת העיריות ובחוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992, המחייב קיום ביקורת פנימית בכל גוף ציבורי.

המבקר הפנימי יבדוק, בין היתר

(1)אם הפעולות של הגוף הציבורי שבו הוא משמש מבקר ושל נושאי משרה וממלאי תפקידים באותו גוף תקינות, מבחינת השמירה על החוק, על הניהול התקין, על טוהר המידות ועל החסכון והיעילות, ואם הן מועילות להשגת היעדים שנקבעו להן;

(2) אם מקוימות ההוראות המחייבות את הגוף הציבורי;

(3) את ניהול הנכסים וההתחייבויות של הגוף הציבורי, ובכלל זה את הנהלת החשבונות שלו, וכן את דרכי שמירת הרכוש, והחזקת הכספים והשקעתם;

(4) אם ההחלטות בגוף הציבורי נתקבלו על פי נהלים תקינים;

דו״ח שנתי של המבקרת

  1. אחת לשנה, ולא יאוחר מה- 1 באפריל, מגישה מבקרת המועצה לראש המועצה דוח על ממצאי הביקורת שנערכה. העתק מהדוח מוגש גם לחברי הוועדה לענייני ביקורת.
  2. ראש המועצה מגיש את הערותיו לדוח​ תוך 3 חודשים מיום קבלת הדוח.
  3. לאחר קבלת הערות ראש המועצה לדוח, דנה הוועדה לענייני ביקורת בדוח הביקורת בתקופה של חודשיים.
  4. תוך חודשיים מיום שנמסרו הערות ראש המועצה מגישה הוועדה לענייני ביקורת את סיכומיה והצעותיה למועצה לאישור.
  5. המועצה דנה בדוח ובהמלצות לא יאוחר מ- 7 חודשים ממועד הגשתו לראש המועצה
  6. רק לאחר אישור מליאת המועצה את סיכומיה והצעותיה של הוועדה לענייני ביקורת לדוח השנתי– יותר הדוח לפרסום.
  7. עד למועד הדיון בדו"ח מבקר העירייה במליאת המועצה, חל איסור בחוק לפרסם את דוח מבקר העירייה, חלק ממנו וכל ממצא ביקורת של מבקר העירייה.

הוועדה לענייני ביקורת

הוועדה לענייני ביקורת הינה וועדה סטטוטורית .

הוועדה תידון:

בכל דוח של מבקרת הרשות

בכל דוח של מבקר המדינה ושל נציב תלונות הציבור על פעילות הרשות

בכל דוח ביקורת של משרד הפנים על הרשות המקומית

בנוסף תפקידיה הינם:

מעקב אחר התיקון ליקויים שהעלתה הביקורת

הגשת סיכומים והצעות למועצה

המלצה לבקר נושאים שונים, כחלק מתוכנית עבודה שנתית או לרגל אירועים שונים

המבקר כממונה על תלונות הציבור

בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (תשס"ח 2008) , ישמש מבקר הרשות גם כממונה על תלונות הציבור ברשות.

הגשת תלונה

כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור , (להלן: "הממונה" ) על הרשות המקומית ומוסדותיה, על גוף עירוני מבוקר, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם.

תלונה תהא בעניין הנוגע למילוי תפקידיו של הנִלון, ובלבד שיתקיימו שתי תנאים אלה:

א. המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו או מונע ממנו במישרין טובת הנאה או מעשה הפוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה והמתלונן קיבל להנחת דעתו של הממונה, את הסכמתו של אותו אדם אחר להגיש תלונה בעניינו.

ב. המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למינהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי-צדק בולט.

באילו תלונות לא יטפל המבקר?

  • תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
  • תלונה שהממונה על תלונות הציבור סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
  • תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית (כמו על ועדת ערר לענייני ארנונה).
  • תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד, אולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כלליים שנקבעו כדין.
  • תלונה בעניין שכבר הוגשה לגביו תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור לפי חוק מבקר המדינה, התשי”ח– 1958 [נוסח משולב]‏.
  • תלונה אנונימית ותלונה שהוגשה לאחר שעבר שנה מיום המעשה לא תטופל, אלא אם נציב תלונות קבע אחרת.

תלונה המגיעה בכתב לממונה על תלונות הציבור והעומדת בהתניות הקבועות בחוק נבדקת ובמידת הצורך אף נערך בירור.
מדיניות הממונה על תלונות הציבור הינה טיפול יעיל ומהיר בזמן, תוך הישענות על עקרונות השוויון והצדק

הדוח השנתי של הממונה על תלונות הציבור מפורסם כל שנה ומסכם את עבודת הממונה הכוללים נתונים כמותיים על מספר והרכב התלונות כפי שהגיעו וטופלו על ידה.

להגשת תלונה מקוונת למבקרת המועצה וממונה על תלונות הציבור

לא ניתן להגיש תלונה באמצעות שיחת טלפון!