מעונות היום בקרני שומרון

לתשלומי מעונות לחצו כאן

 

התוכנית החינוכית במעונות קרני שומרון:

גישת העבודה במעונותינו מושתתת על הגישה הקיבוצית- גישתה של מלכה האס הייחודית להתפתחות הוליסטית כוללנית בכל שגרת החיים במעון.

מידי יום מתקיימים מפגשים עשירים בתכנים - עונות השנה, חגים ונושאים נלמדים להעמקת הידע.

ההעשרה הלשונית והשפתית נעשית בעזרת שירים, דקלומים, סיפורים וסיפורים מוסיקליים מוחשיים וקליטים. אחת לשבוע גם מפגשי ריתמוסיקה מיוחדים לגיל הרך הניתנים ע"י מורה מקצועית וותיקה וכן מינוי לספרית פיג'מה בקבוצות הבוגרים.

מטרת התוכניתהתוכנית בכללותה מזמנת לילדים ע"י כל הפעילויות קלט חושי בסביבה עשירה ומגוונת בחומרי הסביבה.

הלמידהנעשית מתוך חוויה, סדר היום קבוע כך שאין לילד הפתעות,מה שמקנה לו ביטחון בסיסי ( בהכנה לגן יש שינויים).

התהליכים שמתקיימים בשעה שהפעוט פועל בחומר מסוים הם:

  1. קלט חושי (לדוגמא טיול) צלילים, חום, קור, שליטה גופנית.
  2. תהליך תפיסה שהוא פירוש הקלט החושי והפיכתו למידע.

דוגמא: חצר גרוטאות "מעבדה חיה" מזמנת עולם עשיר של גירויים ,מזמנת למידה ע"י פעולת גומלין עם הסביבה חומרים מתקלים, בסיסים בחצר לחפצים אין תכלית הילד חופשי לעשות בהם ככל העולה על רוחו, בחצר חפצים מחליפים מקום והחשוב הוא שהמטפלת נמצאת בכדי לתווך לילד.
תוכן הפעילויות והחומרים השונים משתנה בהתאם לגיל הילדים ולהתפתחותם.

סדר יום במעונות:

סדר היום במעונות קבוע ומובנה, דבר המקנה לפעוט ביטחון בסיסי ,סדר היום כולל פעילויות המעניקות ביטוי להיבטי ההתפתחות השונים: התחום החברתי, הרגשי, המוטורי פיזי, השכלי שפתי והתקשורתי.

  • 07:00-08:15 קבלת ילדים משחקי שולחן, תיבת פעילות על שטיח, משחק חופשי בהתאם לגיל הילדים.
  • 08:15-08:30  תפילת בוקר, מפגש בוקר.
  • 09:00-11:00 פעילויות בחצרות גרוטאות, חול, פעילות יומית הכוללת מים, חומר, ציור, צבעי אצבעות, חדר כושר.
  • 11:00-11:30 פינת משק בית (בובות), משחקים דידקטיים, מפגש צהריים.
  • 11:30-12:45 ארוחת צהריים והכנה לשינה.
  • 12:45-14:30מנוחת צהריים.
  • 14:30-15:00 השכמה, החלפות, ארוחת מנחה.
  • 15:00-15:45 – משחקי שולחן,סיפור, תיבות פעילות והגעת ההורים.

 

הדרכה חינוכית

במעונות המועצה מלווים המנהלות, הצוות החינוכי – טיפולי והילדים בהדרכה חינוכית קבועה.

פרויקט ליווי התפתחותי ייחודי

מספר שנים שהמועצה מפעילה תכנית ייחודית במעונות המועצה. אל המעונות מגיעות על פי תכנית שנקבעה מראש פיזיותרפיסטית התפתחותית, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת . תפקידן הוא לצפות ולאתר קושי / עיכוב התפתחותי, הן מדריכות את הצוות במעונות וכן את הורי הילד במידת הצורך.